Päikeseelektrijaama hooldus – kas on ikka vaja?

Hooldus on kui ennetustöö hilisemate probleemide ja rahaliste väljaminekute vältimiseks, remont on juba tagajärgede kulukam likvideerimine.

Seega lühike vastus on “jah”, sest eesmärk on omada toimivat päikeseelektrijaama ikkagi vähemalt 20 aastat ning hooldamatus võib tähendada märkimisväärset tulu või säästetud elektri kahanemist. Halvimatel juhtudel on seadmed ning elektrikapp ka maha põlenud.

Mis juhtuda saab?

  • Elektriühendused tulevad lahti ja tekib tulekahju
  • Paneelid lendavad minema
  • Päikesejaam ei tooda nii nagu peab
  • Garantiijuhtumi korral ei vahetata seadet välja, sest seda ei ole pädev asutus hooldanud

Mida hooldus sisaldab?

  1. Paneelide ja raamide kinnituste kontroll
  2. Inverterite kontroll, s.h. lahti võtmine ja puhastamine
  3. Pingete kontroll
  4. Lühisvoolude mõõtmine
  5. AC kaabelduse kontroll ja ühenduste pingutamine
  6. Peale hooldust esitame raporti pargi toimivuse ja puuduste kohta

Kõik puudused, mis ilmnevad ja ei kuulu toote garantii alla on eraldi tasu eest, mille kohta teeme peale hooldust hinnapakkumise. Samuti hindame hoolduse käigus kaughalduseks vajamineva töö ja materjalide hulka ning teeme hinnapakkumise.

Miks võtta ette hooldus, isegi kui see tundub nii kallis?

Hooldamatus võib tingida süsteemi või elektrikapi mahapõlemise, mille asendus või remont on hiljem kordades kallim kui oleks korraline hooldamine.

Kas päikesejaam ei ole hooldusvaba süsteem?

Kahjuks see nii ei ole, sest nagu iga seade, mis saab rakendust, vajab aega-ajalt hoolt ning remonti. Analoogne näide olgu maasoojuspump või isiklik sõiduauto – mõlemale on tootjate poolt ette nähtud hooldusvälp või sõidupiirang, peale mida teostatakse kuluvate detailide vahetus ning õigeaegselt teostatud hooldused on ka tingimus, et säiliks tootegarantii.

Kui tihti tuleks hooldust teostada?

Mõistlik on teostada hooldust iga aasta, seda nii maaparkide kui ka katuseparkide puhul.

Kuidas käituda, kui PV-jaam on korrapäraselt hooldatud või on sõlmitud hooldusleping, kuid sellest hoolimata lõpetab PV-jaam toimimise?

Esimese asjana tuleks teavitada Solar4you meeskonda hooldus@solar4you.ee meili teel ning kirjeldada probleemi või olukorda, mis tingis PV-jaama väljalülituse. Monitooringu olemasolu korral saame hinnata kaughaldusega probleemi tõsidust ning teha järgmised soovitused probleemi likvideerimiseks. Kui seade on katki ja sellele kehtib tehasegarantii, siis taotleme tehasest asendusseadme ning teostame vahetuse hoolduslepingu kehtivuse korral tasuta. Garantiijuhtumite korral tuleb arvestada ajalise viitega, sest seadmete tarnimine tehasesse ning uue saamine võib võtta ka paar kuud aega.

Kuidas kokku leppida hoolduse aeg?

Hoolduse kohta saab päringu täites selle vormi: https://solar4you.ee/hooldusparing/.
Teine variant on sõlmida PV-jaama valmides hooldusleping soovitud perioodiks ning Solar4you meeskond hoiab ise meeles, millal parki hooldada tuleb ning peab hoolduspäevikut. Protsess on kliendi jaoks automaatne – teavitame klienti hoolduse vajadusest ning lepime sobiva aja kokku töö teostamiseks.

Sul on küsimus päikeseenergia kohta või vajad täpsustavat lisainfot paneelide kohta.
Meie müügikonsultandid aitavad sind!

Võta ühendust

Meie partnerid